Läs och komentera!!!

Skulle behöva hjälp med en sak...
Har en uppgift i skolan att skriva en dikt..
Så nu behöver jag era årikter!
Läs den och lägg sedan en komentar!!



Det är ett ständigt tjat om kärlek.
Om hur mycket man egentligen behöver den.
Men tänk om man inte vill ha den.
Tänk om man haft den så mycket och förlorat den så många gånger att man tröttnat på den.
Man har börjat avvisa den.
Varje gång man har släppt den in har den utnyttjat ens sårbarhet så man börjar nu stänga den ute.
Man blir inte längre ledsen, upprörd eller arg för man är så van vid det, man blir i stället chockerad över hur många sett den har för att försöka knäcka en.
Gång på gång.

Det är ett ständigt tjat om kärlek.
Men tänk om man inte längre vill prata om den utan man vill bara ha den vid ens sida.
Men tänk om man har tröttnat på att vänta på den?
Vad gör man då?
- Du hittar inte kärleken. Kärleken hittar dig.
Men tänk om kärleken kört fast någonstans på vägen. Eller bara inte hittar fram.
Vad gör man då?
Fortsätter man vänta eller ger man sig ut för att leta efter den?

Det är ett ständigt tjat om kärlek.
Jag hittade den.
Jag förlorade den.
Jag är redo för en ny omgång.

Kommentarer
Postat av: emma

Slutet är bra, men resten är mer som en text än en dikt.

2009-09-17 @ 20:52:44
Postat av: lisa g

jag tkr den e skitbra (a)

2009-09-17 @ 21:35:43
URL: http://galien.blogg.se/
Postat av: jenny

sjukt bra jussn!

älskardig<3

2009-09-17 @ 21:35:54
URL: http://jennyykulhanek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0